Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 3 december 2007

DAGS PÅ CYKELN IGEN!

Av Bengt - 3 december 2007 11:20

Skeppet Chappman.


Tar adjö av Kungl. huvudstaden!


Så tog jag farväl av flickan en solig morgon.

Något senare mycket trött kom jag så tillbaka till radioaffären. Radiohandlaren hade varit väldigt orolig för mig och var nu lite arg för att bara hade blivit borta så där hux flux.

Jag berättade vad jag hade gjort dagen innan och att jag sovit hos en tjusig flicka som jag träffat. Återigen bjöd han mig på frukost vilket jag inte ätit någon.

Jag förklarade att  det inte var säkert att jag kom till honom på natten.  Jodå han förstod mig så väl. Det var inga problem med mina prylar och ville jag sova hos honom så gick det hur bra som helst. Vi hade trevligt när vi var tillsammans och han tykte det var roligt att jag berättade vad jag hade för mig i Stockholm.

Detta var en mycket varm dag och nu längtade jag bara till att få komma till vattnet.

Med buss for jag så till en badstrand där jag stannade till långt fram på eftermiddagen. Detta ställe hade trampoliner varvid en som var tio meter hög. Det var en badstrand jag verkligen trivdes på. Nu på gamla dar har jag försökt att hitta denna badstrand men ännu inte funnit den.

Efter badet for jag tillbaka till radiohandlaren och vi hade lite snack för oss. Drack kaffe med  som jag också nyligen börjat nyttja med ett par smörgåsar till detta nere i affären.  Jag ringde också hem och berättade hur jag hade det, dock inte allt som exempelvis var jag hade varit på natten!

På kvällen så befann jag mig åter på dansbanan. Flickan från föregående kväll syntes inte till där. Men oj vad många andra vackra flickor där var. Det blev riktig sprätt på mina ben.

Sak samma med både bad och dans upprepade sig även nästa dag. Så och ytterligare en dag. Någon mer sömn hos radiohandlaren blev det inte utan bara två besök per dag, dagtid!

Det måste ju bytas kläder både morgon och kväll. Långbyxor på kvällen och kortbyxor på morgonen.

En dag besökte jag även skeppet Chapman som även var ett ställe det skulle gå att övernatta för den som hade råd.

Men dagen kom då det var dags att tänka på att komma hem igen. Men fy för tusan vilken väg jag hade att cykla, 66 mil! De milen syntes ännu längre än den hade gjort när jag cyklade till Stockholm.

Men jag kunde ju inte stanna kvar i Stockholm resten av mitt liv. Men färden lockade mig inte alls mer utan såg det nu mest som ett nödvändigt ont.  Det var till att lasta på cykeln. Ta adjö av alla flickor, nöjen,  radiohandlaren m.m och ge sig i väg mot Helsingborg igen.

På ett vis längtade jag ändå hem nu men samtidigt var det sorg över att lämna Stockholm.

Inte minst för alla vackra och villiga flickors skull som hade bjudit en liten skånepåg på livets  ljuva hemligheter.


Forts. klicka här!



Denna första Advent vecka för jag då önska eder blir så trevlig söm ni önskar er! KRAM!

 
 
skogsfrun

skogsfrun

3 december 2007 18:21

Vilket minne du har! skogsfrun kan inte redogöra lika bra för sånt som hände i förra veckan;) roligt att DU kan! Chapmans däck har dock skogsfrun trampat, när den låg vid kaj som... vandrarhem?

http://barasaras.bloggagratis.se

 
alle

alle

3 december 2007 20:50

Hmm ja en lång väg att cykla hem...men jag undrar just om du gjorde det! Väntar med spänning på fortsättningen...som att öppna en lucka i en adventskalender....Kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

3 december 2007 21:30

Då var storstaden delvis utforskad. Och 66 mil hem igen. Nääe, jag hade nog tagit tåget hem.
Kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

3 december 2007 22:14

Du levde tufft och vågat som en liten påg. Skrev du dagbok under denna tiden som du har sparade ? Skulle nästan tro det för då kan man få väldigt många minnesbilder även från den lilla händelsen. Cykla hela vägen hem från Sthlm. har jag svårt att tro, näää. Det blev nog ett annat färdsätt efter några mil.. Himla rolig läsning !
Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Smeden

Smeden

3 december 2007 22:19

Ja gissa på vad som ska hända! Jätteroligt, jag är ju den ende som vet! :-)

http://bengtalfred.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards