Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 1 juni 2015

Sånt är livet

Av Bengt - 1 juni 2015 18:30

  Nu ska jag berätta något jag undvikit att tidigare berätta! Att jag undviket det har berott på att min vän absolut inte velat att jag nämnde och drog in henne i min blogg.

Men det är en person jag levt ihop med i 23 år.

Nu finns hon inte mer. Hon gick oerhört hastigt bort p.g.a cancer.

Nu finns hon bara imina tankar av allt lyckligt vi upplevt tillsammans. Men med stor saknad och kännsla av ensamhet.

Vi hade planerat så mycket för denna kommande sommar med resor och mycket annat.


Någon kärare och trognare vän som hon var finns inte på xdenn jord.

Det var en ömsesidig ochäkta kärlek mellan oss!

Nu med vad här är nerskrivit vill jag avsluta med:

Att trots allt få tacka försynen och livet för att fått vara tilolsammansmed henne intill slutet och för allt vi tillsammans fått uppleva och haft gemensamt!



Får nu önska erf all en trevlig, underbar och upplevelse rik sommmar!














 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

1 juni 2015 20:43

Beklagar din förlust Bengt och hoppas du har kraft att gå vidare. Kanske bloggandet är ett litet steg på vägen, vi är nog många som hoppas på fler smiden.

Kram och välkommen åter!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

1 juni 2015 20:57

Tack för att du kom tillbaks. HOPPAS EN DAG KUNNA SMIDA SOM FÖRUT. dET ÄR LITE SVÅRT JUST NU.

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

1 juni 2015 22:29

Du kan väl bara berätta hur det är med dig och livet just nu, jag undrar och bryr mig :-)

Kram!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

1 juni 2015 22:46

Det är oerhört ensamt. Hoppas jag i framtiden ska kunna en ny trogen vän som är lika intesserad att resa och uppleva världen. HAR lite svårt att hur det är med mig i livet just nu! En stor kram från mig!

 
Corina

Corina

2 juni 2015 07:59

Beklagar sorgen. Det är tufft att mista någon nära. Men bloggandet kanske kan bidra till läkandet trotts allt.
Själv bloggar jag inte lika mycket längre....tiden vill inte riktigt räcka till eftersom jag jobbar heltid igen.
Många kramar till dig!

http://corina.bloggplatsen.se

Bengt

2 juni 2015 10:36

Tack. Ska försöka och försöka göra kommentarer.

 
Annika

Annika

2 juni 2015 20:41

Beklagar sorgen. Jag säger som jag så många gånger har gjort de senaste åren FUCK CANCER. Det hjälper inte men det känns lite bättre att få bli förbannad.
Styrke kramen till dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

Bengt

2 juni 2015 23:21

Hej ahhika, trevligt att du tittade ink Kommer att göra ett besök hos dig!

 
Anne-christine

Anne-christine

3 juni 2015 05:39

Förstår din saknad och ensamhet. Att förlora någon i cancer är förgävligt.
Har själv förlorat min bäste vän för ett par år sedan.
Ett fint inlägg med dina tankar.

Ha det så gott och fin sommar till dig.

http://tantglad.bloggo.nu

Bengt

3 juni 2015 11:45

Tack ska du ha för din kommentar. Önskar även dig en fin sommmar.

 
Ruth

Ruth

5 juni 2015 23:41

Riktigt kul att du är tillbaka, men så tungt och trist att du har blivit ensam efter alla åren. Denna cancern skördar många liv nu mera, det är djävulens sjukdom. Måste livet gå vidare för dig på ett bra sätt så du åter får känna glädje i ditt liv.
Önskar dig en fin helg min vän, många kramar och tankar skickar jag med till dig ��

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

6 juni 2015 14:00

Just nu är jag en pesimist men annars är jag alltid optimist.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards