Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 27 juni 2015

SKATAN!

Av Bengt - 27 juni 2015 13:53

                


För att ni inte ska tro att jag återigen lagt av med smidet så får jag komma här med ett litet sådant!


Ja nu är min kära begravd vilket skedde i torsdags. Det var en fin begravning, men nu ska jag inte tala mer om det!  Sorgetiden får ta sin tid och vila i ro så nu går jag direkt till mitt tänkta smide.


I onsdags eftermiddag sitter jag och lägger patienser vid datorn. Där jag sitter kan jag se ut i hallen. Jag råkar slå en hastig blick ut i hallen av någon anledning. Tittar en gång till där ligger något mörkt,  stort som en tennisboll mitt på golvet.

 

                                                                                                                                                                       Min tanke var att jag hade tappat något och går upp för att plocka upp det. Kommer dit för att ta upp det men då rörde det på sig!                                                                                                                                               Först förstod jag inte vad det var men upptäckte strax att det var en skata. Kunde den måntro var skadad och inte kunde flyga.

                                                                                                       När jag då böjde mig för att ta upp den  hoppade den vidare in/ut i köket. Jag földe efter för att se efter om den var skadad på något vis och kanske mist flygförmågan.

                                                                                                                                                                             Men se något fel på flygförmågan fanns inte.                                                                                                          Först flög den och satte sig på stolen vid köksbordet.     Sen flög den förbi mig och satte sig på diskkranen.                   

 Inte var  lägenhet e plats för en skata utan borde få leva sitt liv i naturen där den hade det mycket bättre.         När jag försökte få in den i stora rummet där  balkongdörren stod öppen flög sen upp och satte sig på gardinstången  i köket och vägrade flytta sig därifrån.

 


Stående på en stol fick jag till sist den därifrån och jagad in i det stora rummet där den ställde sig på bordet där. Nåja till sist lyckades jag få ut den på balkongen och till sist satte den  sig på balkongräcket.


Men se det besynnerligaste av hela historien var att den vägrade att flyga iväg. Den bara stirrade på mig, Någon mat vägra den att ta emot.

Till sist tog jag den och lyfte upp den varmed jag så släppte den. Först då flög den sin väg till det stora lövfulla trädet jag har strax utanför

.


Så var det slut på denna sannsaga varmed jag tillönskar er en underbar helg!!


 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

27 juni 2015 16:26

Det var märkligt att den var så tam. Ser ut som en ungfågel och har kanske inte lärt sig att frukta människan än.
Du fick iallafall stoff till ett trevligt smide och några fina bilder :-)

Trevlig helg. Kram.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

3 juli 2015 13:02

Jag sitter på balkongen och undrarr och väntar på att skatan ska komma tillbaka. Förlåt jag är väl lite tokig just nu!

 
Corina

Corina

29 juni 2015 10:25

Fåglar är lite speciella. Och jag vet inte vad du har för intällning till tecken från andra sidan. Med risk för att bli idiotförklarad tror jag att det var ett tecken från din älskade att hon fått frid och att hon har det bra.
Skickar en stor kram till dig !

http://corina.bloggplatsen.se

Bengt

3 juli 2015 13:00

Det kanskeinte dumt att ha den tron!

 
Ruth

Ruth

30 juni 2015 19:52

Jag är inte så ofta inne på bloggarna, kommer mera och mera ifrån detta, men hoppas jag snart kan återfå orken, för det är ju min dagbok. Jag är sjuk, trodde det skulle bli bättre emot em. men så är inte fallet. En gullig Skata, jag älskar fåglar, men vill inte ha vilda fåglar inne. Kanske var hon ett sändebud från din avlidna kära ?
Kramelikram.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

3 juli 2015 12:59

Man kan juundra:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards