Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2015

Hunden Laidy och den stängda dörren.

Av Bengt - 10 augusti 2015 17:59


 



I samma väva som jag köpte och flyttade till Hökåsen förskaffade jag mig min andra hund i livet.

Det var en schäferlabrador helsvart. På den tiden ansågs inte den blandningen som renrasiga.

Det tillkom även en katt till Hökåsen.

Hunden fick namnet Laidy men tyvärr har jag glömt namnet katten fick.

Laidy och katten blev goda vänner.


Jag hade skaffat en gammal barnsäng till Laidy. Ofta kröp katten upp och la sig hos Laidy, Men när katten började kloa Laidy på bröstet körde hon iväg katten.

Det fans stort runt bord i stora rummet med stolar runt. Där lekte katten och Laidy på så vis att Laidy sprang runt bordet och katten hoppade runt från stol till stol och försökte fånga Laidys svans.

Tyvärr blev katten inte gammal. Den blev sjuk och dog efter något år.

Laidy fick inte bli någon bandhund utan fick röra sig helt fritt.


Laisdy var även förtjust i att simma och där det fanns det allra minsta vatten skulle hon i.

När jag kom hem från arbetet så hörde hon bilen på långt håll och mötte mig vid brevlådan som låg sex hundra meter från Hökåsen.


En dag kom hon inte och mötte mig. Det spöregnade som bara den och var kallt.

När jag kom hem så var DÖRREN STÄNGD och när jag kom in i huset så låg Laidy i sin säng dyblöt och frös.

Att hundar kan öppna dörrar är inte något konstigt, det kommer de fort underfund med. Men att stänga dem igen har jag aldrig hört talas om men det kunde Laidy.


Tyvärr fick Laidy canser i levern och blev bara sju år gammal.


Min nästa berättelse om mina djurvänner blir om katten Mia!


Så är det reda en ny vecka men den verkar bli solig vilket jag hoppas ert sinne också blir!

 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

10 augusti 2015 18:52

Vacker hund med skärpa i blicken. Påminner mycket om min Ludde vars mormor var just en blandning schäfer/labrador. Hon parades med en Bordercolli och fick Luddes mamma som sedan parades med Bordercollie och de valparna blev precis som Bordercolies.
Jag tror inte Schabradoren är en godkänd ras, den togs nog fram som lämplig polishund.
Katt och hund inom familjen brukar bli vänner eller åtminstone tolerera varann. Nöjsamt att betrakta deras lekar.
Trist att Laidy inte fick leva längre, hon borde ha blivit 13 14 år. Hoppas Ludde får ha hälsan.

Ha det gott, kram!

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

10 augusti 2015 21:26

Däremot min nästa hund jag kommer att berätta om blev desto långe och pigg till sista månaden. Kram!

 
Ruth

Ruth

10 augusti 2015 20:01

Roligt att läsa om dina forna djur. Min första egna hund var också en blandras Labrador/Stövare och bar namnet Pia, hon var också helsvart kr. 300:- betalade jag för min härliga och trogna hund.
Har alltid haft djur av alla dess sorter och storlekar samt massa burfåglar. Roligt och intressant att läsa om andra som också berättar om sina djur. Har du fått sålt Hökåsen ännu ?
Kram min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Bengt

10 augusti 2015 21:29

Nej jag väntar på att mäklaren ska höra av sig. men han har haft semester och inte kommit igång riktigt
Kram.

 
Margita

Margita

11 augusti 2015 10:40

Fin hund. Synd att hon inte fick leva längre. Tänk att hon kunde stänga dörren också! Vilken tjej! :)

Ang det där med resan så finns det flera anledningar till att jag inte vill följa med. Ekonomi är det främsta men också att jag inte känner dig. Men jag tackar för erbjudandet! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Bengt

11 augusti 2015 15:50

Ja hur skulle du kunna lära känna mig än min tankar och levnadsberättelser i bloggen?
Jag vill inte ha resesällskap med vem som helst Jag har tre huvudkrav!
1. Det är en ärlig och uppriktig människa'
2. gladlynt och humoristisk och har något i huvudet.
3. En som kan på riktigt dela glädjen med mig av de upplevelser vi får vara med om.
Plus att icke röka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards