Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 21 september 2015

Nu HAR DET HÄNT!

Av Bengt - 21 september 2015 13:27

 


Vadå hänt?

Men i fredags hände det!

 Inte alls oväntat!

Alltså jag var på Albytorget efter ha handlat inne i centrum.

 ( Ni mins kanske smidet för ett tag sen, om handikappsparkeringen. Klicka här!


 Ja det har blivit en vana hos mig trots alla hot m.m att tala om

för icke handikappade, om förbudet på handikappsplatsen!

Alltså gjorde jag några sådana upplysningar i fredags.

Den sista var till en förare som hade en passagerare med en Staffhund.

Svaret jag fick var som ofta vanligt allt annat än trevligt.

Med det svaret ställde jag mig för att ta en bild på bilen.

Ut kommer också mannen med hunden från bilen. Hann inte ta någon bild,

förrän denne man, som var mycket ung försökte råna mig på mobilen.

Jag värjde mig och skyddade min mobil, varför han därför inte lyckades råna

 mig på min mobil.

Men det tog sen bara några sekunder förrän jag låg på de hårda stenplattorna.

Föraren upplyste mig om att jag kommer att märkas, medan han med hunden

försvann mot centrum. Vad som menas med att märkas är ju helt uppenbart!

Men i ärlighetens namn det skrämmer mig inte särskilt mycket! I alla fall inte

att få mig upphöra med dessa upplysningar.

Polisen kom och saken är polisanmäld. Men tro inte någon ingrep eller ville ställa

upp som vittnen, trots allt folk där!


Mitt smide om religion fortsätter även om det kanske inte är så populärt,

 men det kommer ännu ett annat smide före utlovade religionssmidet!

 

Så är det redan ny vecka och min önskan att den blir underbar för er!


  



 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

23 september 2015 09:53

Fy så hemskt. Många gånger är jag glad att jag bor där jag bor och känner alla människor runt omkring mig och inte tror jag att någon ställer sig på handikapplatserna fast jag har ju inte tänkt på det förstås. Det finns ingen brist på parkeringsplatser här precis.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Bengt

23 september 2015 20:05

Det är stor skillnad på där du befinner dig i förhållande till jag befinner mig!

 
gun

gun

23 september 2015 21:13

Fy vad hemskt!! Ingrep ingen och försvann bara alla?!?
Jätte dåligt gjort...
Visst är det skillnad att bo på landet och i en storstad.
Hoppas bara att du inte blev så illa tilltygad?
kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Bengt

23 september 2015 21:40

Det var inte så farligt. Har ett styvt lillfinger med
litet sår. Knäsmärtan har gått över liksom i axeln.
Ettmycket litet sår i pannan.

God nattoch kram!

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

23 september 2015 22:19

Du är en modig man! Men det kan ha sina risker. Föreslår att du nästa gång (?) fotograferar först och i smyg. Du hade tur nu som inte skadade dig värre.
Folk vill nog inte ha besväret att vittna i rätten, men ordning vill man minsann ha och då får man allt ställa upp även om det medför en del olägenheter.

Önskar dig ett lugnare slut på denna vecka!
Kram på dig.

http://barasaras.bloggplatsen.se

Bengt

23 september 2015 23:45

Modig och modig. Det kan nog diskuteras. Men jag är som jag är, envis och äventyrslysten och har min mening om saker och ting som jag uttrycker på olika vis.
Kram vännen som kommenterat ända sen jag började med smedjan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards