Bengt-Alfreds Tankesmedja

Direktlänk till inlägg 16 november 2007

Är detta en kanonad?

Av Bengt - 16 november 2007 11:58


HAR FUNDERAT MYCKET PÅ BILDEN JAG SATT IN HÄR!

TROR ÄNDÅ JAG TAR BORT DEN! DEN PASSAR NOG INTE I MIN SMEDJA NÄR JAG TÄNKER EFTER!

Tänk att jag kan vara sån här också. Fy mig!

Bara ni nu inte får  allt för snuskiga tankar under helgen!


 

När lille Filip en dag öppnade dörren till badrummet visade det sig att där stod mamma och drog fram och tillbaks med pappas snopp.
Filip undrade på barns vis vad det var som föregick. Hans mor fann sig snabbt och svarade:
- Jo du förstår pappa har blivit lite rund om magen den sista tiden så jag släpper bara ut lite luft ur honom.

 Fadern log generat men lättad över hustruns kvicka svar.

- Det är ingen ide. sa Filip: Så fort du åkt iväg till jobbet kommer grannkärringen och blåser upp honom igen.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

   Tomtefar satte sig på en barstol och utbrast stolt:
 - Min fru älskar mig mer än någon annans fru älskar sin man.
 - Vad får dig att tro det? Undrar bartendern.
 - Jo, förra veckan var jag sjuk och fick vara hemma några dagar. Och tomtemor var så glad att jag var hemma, så varje gång brevbäraren eller rörmokaren kom förbi, sprang hon ut på uppfarten och skrek:

Min man är hemma, min man är hemma!
 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 

Frun vaknar mitt i natten av sin mans högljudda snyftningar från vardagsrummet. Hon går ut till honom och ser att han gråter så ögonen nästan trillar ut.

-Vad är det? frågar hon.
-Kommer du ihåg för 20 år sen när jag gjorde dig på smällen och din farsa sa att jag antingen gifter mig med dig eller åker in i fängelse?
-Ja visst, älskling. Hur så?

Mannen flämtar efter luft mellan snyftningarna.
-Jag skulle ha blivit frigiven i kväll!

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 

En nunna kommer in till abbedissan och beklagar sig över att hon
blivit våldtagen.
- Gå in i cellen bredvid och sug på en citronskiva, uppmanar abbedissan.
- Kommer jag att bli återställd av det då?
- Nej, men det belåtna flinet i ditt ansikte kommer att försvinna!

  :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 

Fredag och en skön helg hoppas jag stundar för er alla.

Kram på er alla bloggvänner!

 
 
Marianne

Marianne

16 november 2007 12:21

Ha ha ha, vitsarna var bra. Men snökanonen har jag redan sett, för den fick jag i min mailbox för ett par dagar sedan. Jag fick även ett foto på hur tomten ser ut på sommaren, tyvärr är det nog inte rumsrent för publicering. Men nu förstår jag varför det finns de som är rädda för tomten. Kram och en trevlig helg.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

16 november 2007 13:50

Ingen kommentar idag!
Kram och trevlig helg!

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

16 november 2007 14:10

Men fy och usch på sig Bengt, vad tror du alla prydda damer reagerar på detta inför helgen ? :-))))
Jag är inte så prydd så jag skrattar åt dina utsvävande skämt !
Kramis vännen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kurrelina

18 november 2007 10:06

tuffing där *L*
kramis

 
Linda

Linda

18 november 2007 14:26

Haha vilka underbara historier. Sitter o skrattar här helt ensam

http://bizzab.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt - 28 maj 2017 10:39

Så kom vi till slutet av denna levnadshistoria...   Natten till den 24 maj lämnade min far Bengt Andersson oss efter 3 veckors intensiv-vård. Stilla och lugnt utan ångest eller smärtor i sömnen precis som han önskade.     Det är med stor so...

Av Bengt - 8 april 2016 12:53

    Är det dags igen med en invasion av Ryssland inom de närmaste seklerna?  Alltså ett tredje världskrig! Ja, jag bara undrar lite när man ser på historien och vad som händer i dag. Historiskt sätt för att då bara nämna Carl den tolfte, N...

Av Bengt - 4 april 2016 21:22

    Nu först när jag börjar inlägget får jag tala om att den där gasoldammsugaren givetvis bara går att dammsuga med DEN FÖRSTE APRIL!       Det är så svårt att börja blogga. Vet inte hur jag ska skriva, flödet har liksom försvunnit och ...

Av Bengt - 1 april 2016 00:23


  Hej på er alla bloggvänner  som kan finnas kvar. Mitt bloggande tog plötsligt slut. Ja det gick faktiskt inte att blogga utan datorn som pajade. Sen har det varit det än det ena och än det andra som hindrat att vara inne på bloggen. Nu ...

Av Bengt - 30 december 2015 12:28


    Önskar er ett gott slut på detta förflutna år!   Så Välkommen till år 2016 med hopp att det blir ett riktigt härligt år!   Vi hörs och ses igen sen på det nya år med nya upplevelser!    Stor nyårskram till er mina vänner! ...

Presentation

Om bloggen

Mitt liv och tankar. Börja gärna med ett gossebarn föds! Sen är det bara att klicka sig framåt fortsättning följer! Prova också gärna någon kategori som verkar intressant av mina levnadshistorier. Eller någon av de andra kategorierna som ser intressanta ut. Hoppas ni får glädja av att ta del av mina så kallade smiden! Ha det bra!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards